Nowoczesna architektura : Przebudowa rynku El Ninot / Mateo Arquitectura

Dzięki uprzejmości Mateo Arquitectura Mateo Arquitectura otrzymał pierwszą nagrodę w publicznym konkursie na redesign El Ninot Market w Barcelonie w Hiszpanii.
Rynek El Ninot odgrywa kluczową rolę w sieci dystrybucji żywności w Barcelonie i jest odpowiednio ustawiony, ze strategiczną centralną lokalizacją.
Ta zwycięska propozycja ma na celu utrzymanie istniejącego obiektu i jego nieodłącznej historii, jednocześnie wyposażając go w nowoczesne usługi, które utrzymują jego znaczenie w dzisiejszej kulturze.
Więcej o tym projekcie po przerwie.
Oryginalna konstrukcja obiektu pochodzi z 1894 r.
Od architektów Antoni de Falguera i Joaquima Vilaseca.
Składa się z imponującej metalowej konstrukcji kratowej, która zajmuje centralne miejsce w Barcelonie.
Jego plan jest w kształcie litery T, tworzy różnorodne przestrzenie i sposoby dostępu z różnych podejść do budynku.
Jest wyposażony, ze względu na swoją strukturę, w celu zapewnienia odpowiedniej wentylacji i światła dziennego.
Te istniejące dynamiczne czynniki dały architektom różnorodne płótno, na którym można opracować interwencję.
Dzięki uprzejmości Mateo Arquitectura Ulepszenia urbanistyczne i formalne, opracowane przez architektów, zostały podsumowane w pięciu działaniach.
plan 01 1.
Zachowanie istniejącej struktury rynku.
2.
Interwencja w wejściach, szczególnie w Carrer Mallorca, stwarzająca łatwość dostępu i odzyskiwanie kwadratów po obu stronach.
3.
Rehabilitacja skórek budynku: fasady i dachy.
4.
Wykorzystanie piwnicy do zbudowania samoobsługowego obiektu, parkingu, przestrzeni ładunkowej i przestrzeni magazynowej, w odpowiedzi na wymagania programu.
5- Uwolnienie przestrzeni wewnątrz rynku, skupienie szybów komunikacyjnych i instalacyjnych w celu zwiększenia elastyczności i umożliwienia dostosowania do przyszłych zastosowań.
Interwencja poprawi dostęp dla pieszych poprzez przerobienie głównego wejścia z przodu w Carrer Mallorca, gdzie różnica między poziomem rynku a poziomem ulicy wynosi 1,5 metra.
Rozwiązanie reorganizuje wejście: kroki są zastępowane przez drzwi na poziomie ulicy prowadzące do scentralizowanej przestrzeni wejść i łączności pionowej.
Okoliczności wejścia między poziomami umożliwiają użytkownikom przeglądanie obu obszarów programu: powyższego rynku i obszarów usług poniżej.
elewacja 01 Nowy plan piętra rynku wykorzysta aktualną geometrię w kształcie litery T i wykorzysta dwa węzły do wydajnego zorganizowania przestrzeni, umieszczając biura, usługi i instalacje po południowej stronie przejścia, uwalniając w ten sposób plan piętra aby pomieścić wymaganą liczbę stanowisk.
Na dwóch poziomach piwnicznych rynku znajduje się samoobsługowy obiekt o powierzchni 1600 metrów kwadratowych z parkingiem, rampą załadunkową i miejscem do przechowywania na rynku.
sekcja 01 Istniejąca konstrukcja dachu jest zachowana, a okładziny są wymieniane, aby poprawić izolację i wygłuszenie.
Fasady i okładziny są zachowane, obejmując ścianę podstawy, witraże, kraty i okap.
Otaczająca ulicę zostaje uwolniona od stoisk, które są tam obecnie, poprzez odcięcie podstawy ściany budynku, aby umożliwić umieszczenie boksów w niszy.
To rozwiązanie uwalnia chodnik i reorganizuje zewnętrzną przestrzeń rynku.
Jeżeli chodzi o ochronę przed światłem słonecznym wpadającym na rynek, proponowany projekt odświeża wejście światła dziennego za pomocą nowej sieci, która działa jak filtr.
Okapy są utrzymywane i są niezbędne w konfiguracji fasady, dodając wykończenie lub zapewniając ochronę przed słońcem w obszarach, w których znajdują się wyloty wentylacyjne.
diagram 02 Architekt: Josep Lluís Mateo, Mateo Arquitectura Klient: Institut Municipal de Mercats de Barcelona-IMMB Strona: Calle Mallorca 135, Barcelona Konkurs: 2008 Budowa: 2010-w toku Powierzchnia: 15.000 m2 Budżet: 20.209.000,00 euro
[przypisy: Kamień dekoracyjny, Bloczki betonowe, beton architektoniczny ]

Powiązane tematy z artykułem: beton architektoniczny Bloczki betonowe Kamień dekoracyjny